Waktu Untuk Papa Ku



Waktu Untuk Papaku
oleh: Wj.Kastra

Bukan aku tak menghargai waktu
Bukan pula buang-buang waktu
Tapi, aku tak mau kehilangan
Waktu-waktu untuk menciptakan sebuah kenangan indah

Ia tela berusaha menghabiskan waktu
Ia tela relah mengurangi waktu
Ialah Papa ku
Ia motivator ku

Sungguh teganya aku
Bila aku abaikan
Sungguh durhakanya aku
Bila ku sia-siakan

Walaupun dia tidak mengeluh
Walaupun di tiada malu
Dan dia tidak segagah dulu
Tapi, dia juga manusia pastikan rapuh

Aku tahu hanya Satu
Tujuannya melihat adik dan aku
Bahagia dan bersatu
Serta berbakti kepada ibu

Ya Allah, Ya Tuhan ku..
Jangan biarkan airmatanya jatuh
Melihat kami yang kurang patuh
Berikanlah kami lagi waktu

Aku ingin memperbaiki kesalahan lalu
Aku ingin ia menikmati waktu
Bersama bahagianya, setelah
Lama ia korbankan waktu.

4 thoughts on “Waktu Untuk Papa Ku

Silakan Berkomentar dan Mari Berbagi..!!

